‘Dit hoort niet bij mijn taak’, ‘ik ben heel goed in heel veel dingen maar niet in administratie’, ‘ik ben een hele goede hulpverlener, en een hele slechte administrateur’, ‘mijn kracht ligt hier niet, dat is voor de administratie’. Veel voorkomende kreten van mensen die dol zijn op hun vak maar niet op administratie. Ze zijn hier niet goed in en vinden het stom. Toch moet het gebeuren en ook nog door henzelf. Net deze activiteit kan niet bij hen weggehaald worden en naar een administratieve afdeling verplaatst worden.

Hoe ga je om met dit risico? Hoe krijg je het als organisatie dan toch voor elkaar dat er goed en tijdig tijd geschreven wordt?

Want de omzet is afhankelijk van deze uren, van de geschreven tijd. Met de juiste urenregistratie bereik je méér omzet in minder tijd. Een goede urenregistratie geeft je daarnaast overzicht en controle.

Het risico is dat medewerkers het niet voor elkaar krijgen om tijdig en goed tijd te schrijven met als gevolg een lage omzet, minder overzicht en minder controle.

Jouw antwoord hierop kan zijn ‘ervoor zorgen dat er wel goed en tijdig tijd geschreven wordt’. Hoe je dit kan doen lees je in onderstaand artikel.